Što nudi kvalitetna agencija za nekretnine?

Na tržištu posluje velik broj agencija za nekretnine. Kako odabrati pravu?

Mnogi smatraju da se agenciji za nekretnine ne treba platiti proviziju jer vide njen posao samo kao spajanje nekretnine s kupcem ili najmoprimcem. Klijenti za agencijsku proviziju, koja se plaća samo ako se pravni posao realizira, dobivaju puno više od toga, ali samo od kvalitetne agencije. Posao agencije za nekretnine je vrlo zahtjevan, kompleksan i multidisciplinaran, i temelji se na velikoj količini stručnog znanja i iskustva iz raznih područja. Na tržištu postoji previše agencija za nekretnine i neke ne nude kvalitetnu uslugu. Uzmite vremena za upoznavanje agencija i pažljivo odaberite pravog partnera.

Što očekivati od kvalitetne agencije za nekretnine?

Stručnost

Prvi kriterij koji agencija za nekretnine mora zadovoljavati je da ima licencu, što je regulirano Zakonom od posredovanju u prometu nekretnina. Barem jedan njen uposlenik mora imati položen stručni ispit pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, mora poslovati iz adekvatnih prostora i biti osigurana od odgovornosti. Za kupce i najmoprimce je najvažnije što su agencije dužne provjeriti dokumentaciju nekretnina s kojima koje rade. Mnoge uopće ne posluju s nekretninama koje imaju plombe ili koje nisu legalne. Na taj način filtriraju ponudu pa ne morate strahovati da kupujete nekretninu s nesređenim zemljišno-knjižnim stanjem. Agencije za nekretnine imaju i mnoge druge obveze koje proizlaze iz Zakona. Da li je agencija legalna provjerite na ovom linku gdje je objavljen Registar svih licenciranih agencija i posrednika. Ne radite s agencijom koja nije evidentirana u Registru jer takva posluje protuzakonito. Ali ne ostanite na tome, jer licenca sama po sebi nije garancija stručnosti agencije za nekretnine. Informirajte se o tome tko su vlasnici, direktori i agenti agencije za nekretnine s kojom surađujete, te koje su struke, jer poželjno je da imate pristup stručnjacima koji imaju iskustva u prodaji, pregovaranju i marketingu. Neki od dodatnih kriterija koje možete primijeniti su i koliko dugo agencija postoji i koje su joj reference. Važno je provjeriti tko su joj klijenti, kakva joj je ponuda i web stranica. Preporučamo da ne radite s agencijama koje se oglašavaju isključivo na tražilicama za nekretnine.  

Pravna sigurnost
Pri odabiru agencije za nekretnine provjerite da li će Vam pružiti stručnu pravnu podršku. Oprez: licenca nije garancija da će Vas agencija dovoljno stručno savjetovati u pravnom segmentu! Jedino Vam kvalitetna agencija s puno iskustva i realizacija, kroz podršku pravnog tima, može garantirati stručne pravne savjete!
Sve licencirane agencije posluju prema Zakonu o posredovanju u prometu nekretnina iz kojeg za njih proizlaze važne obveze. Primjenjuju i mnoge druge koji nisu direktno vezani za posredovanje npr. Zakon o obveznim odnosima, Zakon o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, Zakon o prostornom uređenju i građenju, Zakon o zemljišnim knjigama, Zakon o porezu na promet nekretninama. Gore je objašnjeno na što Zakon o posredovanju o prometu nekretnina obvezuje agencije, ali to nije dovoljno, jer postoje pravne komponente svakog posla u kojima Vas neiskusna agencija za nekretnine može krivo savjetovati. Kvalitetne agencije za nekretnine imaju odvjetničke timove ili surađuju s odvjetnicima koji se bave zemljišno-knjižnim pravom, tako da možete biti sigurni da ste dobili pouzdan, ali i specijalizirani pravni savjet. 

Neke pravne usluge koje kvalitetne i iskusne agencije uključuju u svoju proviziju su:


1. Izrada kompletne dokumentacije vezane uz kupoprodaju nekretnine (Predugovor ukoliko se potpisuje, te glavni Kupoprodajni ugovor).

2. Dostava gruntovnih izvadaka nekretnine uoči potpisivanja.

3. Organiziranje i ovjera potpisa na kupoprodajnom ugovoru, a u slučaju realizacije kredita banke, prisustvovanje solemnizaciji ugovora o kreditu.

4. Predaja prijedloga za uknjižbu hipoteke u Zemljišnoknjižni odjel nadležnog suda, radi uknjižbe iste. 

5. Dostava rješenja i izvatka iz zemljišne knjige po upisu rješenja o hipoteci ili vlasništva. 

6. Prijava prijedloga za uknjižbu prava vlasništva u Općinskom građanskom sudu u Zagrebu.

Tržišna informiranost
Osim što licencirane agencije posluju unutar strogo definiranog pravnog okvira, one koje su kvalitetne imaju najbolji uvid u tržište i trendove koji ga oblikuju. To znači da će Vam moći dati informirane savjete, bilo da tražite ili nudite nekretninu, a što duže postoje, to ćete se u njih moći više pouzdati. Ako ste prodavatelj, budite sigurni da će Vam agencija dati vrlo precizno i realno mišljenje o tržišnoj cijeni koja će Vam omogućiti brzu realizaciju. Ako ste kupac, dat će Vam savjete oko atraktivnih lokacija i toga što čini nekretninu kvalitetnom, te Vam na taj način pomoći da zaštitite možda najveću investiciju koju ćete ikada napraviti. 

Marketing
Kvalitetna agencija za nekretnine mora biti marketinški stručnjak. Web stranica agencije za nekretnine je primarni kanal kroz koji prezentira ponudu, i one koje imaju dobre stranice dobivaju više upita. Stranica mora biti atraktivna, jednostavna za korištenje i 'responzivna' kako bi se mogla pregledavati na prijenosnim uređajima. Poželjno je da je dobro pozicionirana na Google-u, kako bi ponuda agencije za nekretnine bila dostupna što većem broju klijenata. Kvalitetne agencije za nekretnine koriste se i novijim kanalima za komunikaciju, poput Facebook-a i Instagram-a. Važno je i kako agencija za nekretnine prezentira svaki stan, kuću ili poslovni prostor. Dobro sastavljen oglas s kvalitetnim fotografijama nekretnine uočljiviji je kupcima. Ne radite s agencijama za nekretnine koje oglašavaju samo na tražilicama. 

Pregovori

Kvalitetne agencije za nekretnine stručnjaci su u vođenju pregovora. Uvijek rade s ciljem realizacije posla na zadovoljstvo svih strana. 

Ušteda vremena

Ako ste vlasnik ne morate trošiti vrijeme na prezentaciju nekretnine, to umjesto Vas radi agencija, ne samo preko nekretninskih portala nego i preko svojeg weba. Kvalitetne agencije ulažu puno u svoju prisutnost na internetu, koji je postao primarni kanal za prezentaciju i potražnju nekretnina. Fokusirane su na to da njihovi ‘izlozi’ dobro izgledaju, te da su lako dostupni i pretraživi. Kvalitetne agencije imaju dobre fotografije i stručne su u prezentiranju nekretnina. Najvažnije je što umjesto Vas filtriraju neozbiljne stranke, a ako želite, mogu Vam uštediti vrijeme i na način da umjesto Vas pokazuju nekretninu.

Ako ste kupac, kada date nalog agenciji da Vam traži nekretninu, nećete morati pregledavati oglase kojih je jako puno, a pogotovo ne one bez jasnih opisa, fotografija i tlocrta, ili one za nekretnine koje nemaju sređenu dokumentaciju. Agenciji možete dati vrlo precizne kriterije svoje potražnje i na taj način izbjegnuti pregledavanje nekretnina koje Vam nisu zadovoljavajuće.

Dodatne usluge

Osim pružanja pravne podrške, marketinga, uštede vremena i stručnih savjeta, kvalitetne agencije za nekretnine nude Vam niz usluga vezanih za poslove s kojima niste upoznati, npr. izradu primopredajnog zapisnika, prijenos režija, savjete i podršku oko procesa uzimanja kredita.

Agencije često surađuju i s energetskim certifikatorima, arhitektima, sudskim vještacima, i ekspertima za legalizaciju, pa Vas mogu povezati s kvalitetnim pružateljima usluga.